FranioMinor FranioMinor
171
BLOG

Ostatnie pożegnanie....

FranioMinor FranioMinor Społeczeństwo Obserwuj notkę 3

Wiem. Nie mam złudzeń. Nie jestem wybitnym blogerem, zresztą nie traktuję tego pisania zbyt poważnie, to znaczy nie poświęcam temu zbyt wiele czasu.

Ale bardzo polubiłem Salon, a zwłaszcza pewne osobistości. Nie będę wymieniał, bo mogę kogoś pominąć, ale mam nadzieję, że zainteresowani zdążyli już zauważyć, kogo lubię.

Innych wręcz nie cierpię. Zwłaszcza takich, co wbrew szumnej idei Salonu jako miejsca dla "twórców niezależnych" systematycznie kopiowali "przekazy dnia" lub wręcz całe artykuły z tabloidów.

Konta na FB nie mam i nie mam najmniejszego zamiaru go zakładać. Mark Zuckerberg jest już bardzo bogaty i wpływowy (może bezpośrednio zadzwonić do prezydenta Obamy! sic!), a wiele firm robi co może, by go wspierać. Pamiętam, jak mnie denerwowało, kiedy publiczna TV pod koniec jakiegoś programu zapraszała do dyskusji na FB! Tak jakby nie byli w stanie zorganizować własnej platformy, tylko musieli za państwowe pieniądze wspierać prywatną firmę, i to z USA.

Dlaczego akurat FB? A nie WhatsApp, Twitter? Polecam lekturę książki Dave'a Eggersa The Circle.Została przetłumaczona na język polski, w kwietniu tego roku ma być premiera filmu zrobionego na jej bazie, z Emmą Watson (jako Mae) w roli głównej. Film jest zaklasyfikowany jako science-fiction thriller!

Dreszczowiec albo horror, jak kto woli. Opisuje jak wielka firma, taki FB, Twitter i Google w jednym, stopniowo zawłaszcza kolejne obszary życia społecznego, prywatnego i państwowego. Tworzy mechanizmy nieustannej inwigiliacji, obserwowania, wyciągania faktów z przeszłości. Po drodze niszczy ludzi, rozwala więzy rodzinne, doprowadza swe ofiary do obłędu czy śmierci. Fikcja, ale nie całkiem, raczej ostrzeżenie przed możliwym wariantem przyszłości. Z obowiązkiem posiadania konta na portalu tytułowej firmy Circle, co nieodparcie kojarzy się z liczbą Bestii.

Przesadzam? Może Dave Eggers przesadza?

Tak czy owak, do zobaczenia. W innym miejscu, w innym czasie.

FranioMinor
O mnie FranioMinor

Zdziwiony próbuję zrozumieć Świat z perspektywy kilku krajów

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo